Lügatte nezafet, temizlik demektir. Şer’an taharet, habes necaset denilen maddeten pis şeylerin veya hades denilen şer’i bir maniin zevalinden ibarettir.
Taharetler, küçük temizlik, büyük temizlik diye ikiye ayrılır.
Küçük temizlik, abdestsizlik denilen hali gidermek suretiyle olan temizliktir. Abdest almak gibi.
Büyük temizlik ise, cünüplük ve hayz-u nifas denilen hallerden çıkmak için ağıza, buruna su alıp bütün vücudu yıkamak sıretiyle yapılan temizliktir ki buna «Gusül, İğtisal, Boyabdesti» de denir.
Hades: Bazı ibadetlerin yapılmasına şer’an mâni olan ve necaseti hükmiyye sayılan bir haldir. Hades-i asgar ve hades-i ekber kısımlarına ayrılır.
Küçük hades: Yalnız abdest ile giderilen taharetsizlik halidir. Bevl etmek ve ağız, burun gibi bir uzuvdan kan gelmek sebebiyle vücude gelen hades gibi.
Büyük hades: Gusl abdesti ile giderilen taharetsizlik halidir. Bu da cünüplükten ve hayz, nifas denilen arızalardan ileri gelir.
ESMAÜN NEBİ (S.A.V.)
Resûlül Melahim (s.a.v.): Kendisi ve ümmeti kıyamete değin din düşmanlarıyla çarpışıp onları öldürecekleri için Peygamberimiz (s.a.v.)’e bu isim verilmiştir.